Tuesday, July 16, 2013

Obses dengan Anak sendiri.....

Assalamualaikum....

Hai Korang....

Tajuk memang tak boleh blah kan.. ye la.. Better obses dengan anak sendiri dari anak orang lain kan... Kadang-kadang nana macam tak percaya tau... Eh.. Dah ada anak ke aku ni??
Kadang-kadang tidur, boleh telajak, sampai mak kejut.. "weh.. anak menangis tu, amboi tido, macam takde anak" ye.. memang sebelum ada anak dulu, aku memang kuat tido.... Kalu hari minggu tu, memang aku habiskan dengan tidur je la.. Lepas makan tidur, ngadap laptop, tidur lagi... Tapi sekarang??? huwaaa.... semuanya sudah berubah... cewah..... kalau malam, kene bangun 2 jam sekali sebab qaira nak menyusu.. Kadang-kadang, menyusu qaira sambil mata pejam...mengantuk punya pasal....
Now akudah runsing.. macam mana bila masuk kerja nanti.. mesti mata aku macam panda la.. mana nak kerja, mana tak cukup tidur... qaira ni kerja nya nak menetek aje.. tidur nya sikit, meneteknya banyak....

Muka Marah
MUka Cute
Muka Happy
Muka Blur
Muka MINTAK susu... hahaha...

Seperti biasa, lepas je mek qaira ni menyusu, aku akan pam susu la... tak kira la sikit ke, banyak ke, ku tetap simpan susu tu... sedih whoaa kalau tengah pam, tiba-tiba susu tumpah... rasa macam nak menangis.. berharga tu even setitik bagi mak-mak kat luar sana yang buat stok susu macam aku ni....
.....................................................................................................................................................
Biasanya Qaira lepas pukul 7 je, dia akan bangun, nak menyusu, nak orang peluk, macam-macam nak la qaira ni... then dia akan tidur balik... Pukul 9 pagi biasanya mak aku akan mandikan dia, dan dia akan tidur balik... itu la rutin harian qaira... Then satu hari tu, nenek dengan tokki takde, keluar dating.. mengelupur la aku ni nak siapkan qaira... disebabkan hari tu hujan, jadi aku mandikan qaira lewat sikit la,

Nampak tak?? hahaha.. konon sejuk, ku selimutkan qaira macam ni..
Aku pulak duk layan cerita korea....

Pastu dalam pukul 11 pagi, agak-agak dah tak sejuk sangat, aku pergi mandikan qaira dengan air suam. mujur la dia tak menangis... Good girl...
qaira dah besar.. tangan ketak-ketak.. hahaha
Muka blur bila mommy duk snap gambor dia
Bukan Main Happy dia...

Alhamdulillah.. makin hari, makin la dia tak meragam... risau jugak bila nak masuk kerja nanti kalau dia meragam.. ye la.. duk rumah sewa. dah la aku sorang... macam mana aku nak handle qaira sorang-sorang. sekarang ni ye la nenek dia ada... huwaa...
......................................................................................................................................................
Qaira Aisha

Dah mandi, pakai baju cantik-cantik, menyusu, pastu muntah... Habis basah baju.. kene tukar baju lain... haih qaira ni....


1 comment:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

banyaknya headband Qaira...matching plak tu ngan baju dia... :)