Wednesday, November 11, 2015

Rindu Mak dan Ayah 200%

Assalamualaikum...

Habis seminggu seminar, aku sempat balik kampung (rumah mak) sehari.
Mati akal aku bila takde ana-anak ni. Pusing kanan x kene, pusing kiri tak kene. 

Stok seminggu. alhamdulillah rezeki Dhia. Tak muat dah ice box
Nak letak ice pad pun dah tak muat

Esok pagi dah kene gerak ke airport. Bising mak dengan ayah bila aku lengah-lengah bersiap. Takut terlepas flight katanya. Padahal airport dengan rumah tu sekankang kera je. Dekat bebenor.
Ni mak tolong ambilkan gambar. Siap pesan suruh pakai stokin, takut anak dia sejuk. hahaha
dengan mak
ayah..
Bila sampai airport awal, mula la menunggu. Siap guna kerusi urut lagi ha... mak tak nak join sebab malu. haha
bosan menunggu sorang-sorang.

berangan kau sorang-sorang. ye la, dalam flight ada 2, 3 orang je. tak ramai pun
menunggu en suami. ni la kali pertama aku mengembara sorang-sorang. cewah... datang satu bag, balik berbeg-beg, nasib MAS dapat 30kg free. gigih mak aku letak makanan (kerepok lekor, pau segera, kuih segera). Katanya tak nak tengok anak dia lapar. nak gelak aku dengan statement dia. dia tak tahu anak dia kat sini makan macam gajah. 
walaupun sehari je jumpa mak dengan ayah, tapi rasa masa tu berharga sangat. waaa... dah start rinduu..

No comments: