Thursday, September 19, 2013

Super-Daddy Cool...

Assalamualaikum...

hai Korang....

Hari ni aku nak share something la.. yang kiranya betul-betul buat aku terharu.....
sob..sob..*tarik tisu lap air mata*

Actually bagi yang tak tahu la kan, aku dan suami aku kerja lain-lain waktu. Aku kerja office hours tapi suami aku kerja shift. So ada masa untuk suamiku jaga qaira kecuali bila dia kerja pagi. terpaksa hantar pengasuh jugak. tapi dalam sebulan 2 atau 3 kali dia kerja pagi. So aku bersyukur la bila suamiku dapat jaga qaira sendiri, dari hantar pengasuh.

Siang- Pukul 7.30pg hingga 4.30pagi, Aku pergi kerja. Bila aku  pergi kerja, suamiku yang jaga qaira. Aku balik kerja, suamiku siap-siap pergi kerja. Pukul 2, 3 pagi dia balik. Esoknya rutin yang sama. Kadang-kadang laki aku hantar aku pergi kerja. 
Suamiku mandikan qaira.
Tidurkan qaira...
Daddy & qaira semakin close sekarang sampai aku naik cemburu tau...
Anak kesayangan daddy ni

Mandi dengan daddy
Daddy yang makan, qaira yang comot....
Bukan main happy dia bila daddy dukung...
Daddy tukar pampers qaira
Aku balik kerja semalam, nampak suami aku bawa qaira jalan-jalan pergi taman.. ya allah.. tersentuh sangat aku... Pagi tadi, dalam pukul 3 pagi, suamiku balik kerja. then dia cakap boleh tak hari ni aku ambil "half day kerja" sebab dia rasa tak larat badan. maybe suamiku tak cukup tidur jaga qaira semalam. semalam qaira agak meragam sebab dia tak boleh nak tidur. rumah flat kan, kalau orang tingkat atas bertukang, memang satu flat tu la boleh dengar. dan memang anak aku tak boleh nak tidur la seharian tu. maybe tu yang buat suamiku penat sangat. Sebenarnya aku memang cemburu bila tengok ibu-ibu di luar sana yang boleh jaga anak mereka sendiri sedangkan aku terpaksa keluar cari rezeki. tinggalkan qaira dengan suami, kadang-kadang dengan pengasuh.. rasa berdosa sangat aku... Maafkan mummy wahai anakku...

No comments: