Friday, September 13, 2013

Dunia Baruku.....

 Assalamualaikum...

hai korang....

Dah seminggu aku pindah rumah baru di Keramat... 
Memang rasa macam dalam cerita "Bersamamu" yang kat TV3 tu je... 
Rumah aku kosong.... fuss....
Masa mula-mula bersihkan rumah ni memang azab... dah la penat balik kerja, then terus ke rumah nak bersihkan. mana nak sapu, nak mop... qaira aku letak dalam car seat je. sebab nak mop lantai.. basah-basah... senang letak kat situ je...
Ni kawasan rumah aku...

 Ni la yang ada rumah baru aku... tidur pun atas toto lama yang tunggu masa nak campak je... 
qaira aisha
ha.. ni pulak bilik aku. kosong sangat lagi... Tak sempat nak cari perabot apa sebab bulan ni memang banyak gila habis duit. mana nak pindah rumah, mana nak beli peti ais, mana nak beli mesin basuh, mana nak daftar unifi... huwaaaa... rasa macam berdikari sangat aku... sebelum ni aku duk jauh dengan laki aku.. duduk pun sekali dengan mak ayah... so takde la nak fikir peti ke, mesin basuh ke. bila dah duduk sekali macam ni, baru aku tahu rasa hidup berdikari.... 
Penat tu tak yah cakap la kan... balik kerja, terus tidur... isya' je, terus tidur. aku bangun tidur pulak pukul 5 pagi. nak pam susu lagi, nak siapkan bag qaira lagi, nak gosok baju lagi. kalau qaira tak meragam ok la aku boleh bersiap semua. kalau qaira meragam, fuss.. memang azab gila weh.. kadang-kadang aku make up dalam gelap. gara-gara tak nak qaira terbangun bila aku bukak lampu... entah macam mana rupa aku, aku pun redha je.. lepas siap,  kalau laki aku kerja pagi, aku hantar pengasuh la si qaira ni. kalau laki aku kerja petang, laki aku je yang jaga qaira. 
Memang penat gila. Aku berrsyukur gila rumah aku ni dekat je dengan pejabat aku. so kalau jam, amek masa 20 minit je. kalau tak jam, 10minit dah boleh sampai atau kurang lagi.
Memang bila kita tinggal sebumbung ni, banyak sikit la dugaan dia. ada kelebihan dan kekurangan. Tapi aku happy la. kira macam aku dan suami aku ni kongsi kesusahan dan kesenangan sama-sama. takde la istilah "duit aku, duit aku, duit kau, duit aku". TAK ADA!!! Bila tinggal sekali macam ni, apa yang kau makan, aku makan jugak... takde la kau makan KFC, aku makan maggi. itu contoh ok.
so far aku happy gila dengan dunia baru aku ni.. cewah.. alhamdulillah... aku bersyukur sangat... Yang pasti, aku rindu mak ayah aku kat kampung sekarang.. sob..sob..

3 comments:

Nini Mohd said...

takpe, mula2 pindah memang kosong.
lama2 penuh la tu.
beli barang/perabot sikit2.
at least dah dpt umah sewa.
sekarang ni bukan senang nk cari umah sewa.
kitorang ni sampai sekarang x dpt umah sewa lain.
dh berbulan2 duk cari.
umah sewa kat JB ni, ya Rabbi...mahal nk matik!
tak sanggup nk bayar ribu riban hanya untuk rumah sewa. huhuu~

http://ninimohd.blogspot.com

intandayani said...

hehe br dpt pindah eh?selamat hidup sebumbung..

Ruhill Fahima Mohammad said...

Alhamdulillah gud for both of u dpt dok skali...qaira makin bsar mkin comel...nmpak bersih ja bila pkai bju kaler putih..