Tuesday, June 25, 2013

Suntikan Dos Kedua Hep B...

Assalamualaikum....

Hai Korang....

Hari ni Qaira kene pergi klinik untuk injection Hep B untuk dos yang kedua.Dos yang pertama masa dia lahir dulu... Bangun awal sebab appoiment pukul 8 dengan nurse. Bangun awal pun, qaira tak mandi pun lagi, lap-lap badan je. kesian dia nak mandikan awal-awal.

Sampai je klinik, terus timbang berat qaira dengan tinggi dia. Mula lahir, berat qaira 3.56, now dah 4.4,urm.. dekat 1kg jugak la naik... qaira dia selalu muntah bila minum susu, tu yang lambat je nak naik berat badan dia.... minum susu banyak-banyak ye sayang.... sedap sikit nak buli-buli qaira.. hehehe



Mula-mula sampai, baik je dia.. layu je mata dia nak tido ha....

bila nurse nak cucuk, ok lagi dia.. tapi bila cucuk je, terus meraung sekuat hati dia... fuss... nasib sekejap je dia menangis.. maybe terkejut kot...
kene cucuk kat peha.. sian anak mummy ni....
dah cucuk, terus mata layu nak tido...
qaira ada geng kat sebelah...pun dah 32 hari mak dia....
Muka qaira lepas kene cucuk... olo cian-cian...

Balik je dari klinik, cakap dengan mak, nak carikan baju dekat qaira sikit..sian dekat dia takde baju sangat nak pakai....mummy dia ni beli sikit je baju....
Mujur la ada kedai baju baby dekat dengan rumah... tapi tak banyak la barang baby yang dia jual.. tapi bolehla kan dari takde langsung...
tadaa... mummy beli 3 pasang je.... nenek  marah beli banyak-banyak.. hahaha....  abaikan kain batik buruk ku....

hari ni qaira habiskan masa dengan tido... penat kene cucuk ye sayang... hahaha....

2 comments:

mama ila said...

pas cucuk mama kasi hadiah baju yer..comel2 baju tu

Anonymous said...

Qaira mnum susu badan ke fm? Klau fm try tukar susu, baby sy pun masa mnum anmum asyik muntah then paed suruh try susu lain sampai jumpa yg sesuai. Now mnum enfalac a+ alhamdulah sesuai.