Friday, April 8, 2016

Program Penyerahan Anak Angkat

Assalamualaikum...

Program Anak angkat dilakukan di Kampung Guai, Pahang. Actually ni first time aku dengar nama kampung ni even duduk pantai timur. 


Ni rumah keluarga angkat saya yang diorang buat sendiri tau dengan tulang 4 kerat diorang bab kata orang tua-tua.. hasil yang gigih, jadilah sebuah rumah yang comel ni..

Kami gerak awal pagi, pukul 9 gerak ke Kampung Guai dari Kampung awah.... semangat semua masing-masing tau...
sebelah aku tu zainal... ok bah kalau kau.. hahaha.. orang sabah... kelakor weh budak ni... gelak je aku dengar dia cakap... 
Menunggu Perasmian Penyerahan Anak angkat.
Adik angkat kita, nama rosma... cerdik budak ni tau... Darjah 4...
NI family angkat kita. mak angkat kita muda, umur 26, lagi muda dari aku.. hahaha... anak nak masuk 3 dah.. tengah pregnant anak ke 3.. alhamdulillah mak angkat kita ramah sangat.
Dengan abang robi, ayah angkat kita. Umur dah 40-an...

petangnya, family angkat aku ajak cari etak di sungai pahang.. first time aku dengar nama binatang ni dan tak pernah makan... aha..
Hasil carian..
berkelah di tepi sungat pahang... sedap gilerrr
smuka dah hitam padahal baru hari pertama. kat sini panas gilaa...

Family angkat kami semua. berkelah...
Cari etak.... Nampak bakul yang aku pegang ti?? haa.. yang tu bekas nak cari etak.. sangat senang.. guna tangan, raba-raba dah jumpa.. terlalu banyak kat sini..

Nampak kami??? hahaha.. air tak dalam pun... 

Malamnya family angkat kami ajak makan kat luar even aku rasa serba salah sangat-sangat.. dengan kos hidup sekarang, mana mungkin aku mampu nak terima.. sedih... tapi bila banyak kami diorang ajak, diorang pelawa, kami setuju.
Makan sate, kat sini sate gemuk.. haha.. besar sangat... puas makan..
Pandai tak adik kita?? makan, baca doa dulu.. yang lelaki tu baru 4 tahun tau.. bila tengok dia, teringat anak aku kat rumah.... fuss... sebak rasa hati ni..
Ni nama kedai sate ni ni, kat R& R mana aku pun lupa.. tapi sate dia sedap sangat...
Nampak tak betapa gemuknya sate ni???

Siap makan, kami balik rumah even ada aktiviti berkumpulan di sekolah... tak larat aku nak join. Lagipun rumah kami sangat jauh dari sekolah.  Kesian pulak kami dengan family angkat kalau nak ambil dan hantar.. so kami decide tidur ;agi best... nak kumpul tenaga untuk aktiviti esoknya pulak...


ok.. bersambung...


XOXOXO

1 comment:

nazmi imran said...

Hi, pengalaman yang menarik. Saya dari UMP bercadang untuk adakan program di Kampung Guai nanti. Boleh saya tau kalau awak still ada number penduduk kampung tu untuk saya hubungi?