Friday, April 8, 2016

Aktiviti sepanjang Program Anak ANgkat

Assalamualaikum....


Hai korang....

Entry yang lepas, aku ada cerita tentang Penyerahan Anak angkat kan, entry kali ni, aku nak cerita antara aktiviti kami sepanjang 5 hari berada di Kampung Guai, Pahang.


Gotong Royong Masjid dan Masak untuk orang kampung Guai... haaa... terer tak kami??

Nampak tak makcik-mak cik bukan main suka kami datang haaa.... takpe mak cik, kami masak baik punya tauu
Buat gulai kawah... bila dah siap, basuh pulak kawah-kawah yang berat gila, lagi berat dari aku weh.. macam nak patah pinggang mak ni haa... fus..fus..

Malamnya, solat berjemaah di surau dan ceramah agama...

Kami bersama dari seluruh negeri. Sabah ada, sarawak ada, timur ada, utara ada.
ni port budak-budak laki melepak, untung la mak angkat diorang rumah dekat-dekat, rumah kami yang paling jauh oii... nung di hujung kampung...
Aktiviti tengok AET, ternakan lembu-lembu...
mesin makanan lembu-lembut. Lembu semua sangatlah dijaga pemakanan diorang sebab baka dari luar. so agak mahal la harganya.
Ke stor timbang sawit dan getah... panas giler.. tak terucap dengan kata-kata.. panas dunia... fus..fus..
Ke ternakan ayam pulak...

esoknya kami ada aktiviti gotong royong di sekolah.. Bersihkan sekolah dan buat aktiviti Mural.

Nampak gigihnya kami??
berhenti makan... teka makan ape?? etak la... makan sebakul pun, memang tak kan puas lah... sedappp
nasi sikit tapi lauk memang banyakk... samada kami lapar atau makanan memang sedap?? hahaha... pandai diorang masak... aku sukaaa makanan kat sini..
Hasil kerja kami... aku duk lukis bunga tu.. ada yang cakap tangan takde seni.. lukis macam tu je.. hahaha.. aku memang tak beseni oii...
Nampak tak?? belalang pun hinggap kat bunga yang aku lukis ni haa.... hahaha... seni la tu...

Main dengan budak-budak kamoung ni.. bagus budak-budak kat sini. pemikiran masih lagi tak tercemar. tak ada nak main telefon.... mengadap facebook.. mengadap kawan-kawan sambil main lastik lagi bagus bab kata diorang.
Jalan nak pergi kebun...
Rehat minum air kelapa..

Malam esoknya, ada persembahan dari kami untuk orang kampung...
Aku dengan zainal... kami buat lakonan kisah anak derhaka, si zainal ni jadi anak derhaka la kononya... hahaha... 
zainal dengan mek iti... korang rasa muka diorang sama tak?? ada jodoh la tu muka sama kan..kan..hahaha
habis kain batik aku dah senget-senget...
menunggu result persembahan...
Kami menang.. yeayyy... dapat Johan.. tak sia-sia mak berlakon menangis sampai mengalir air mata tau...

Malam terakhir kami kat sini... huwaaa.... sedihhhh

No comments: