Saturday, April 5, 2014

Berjimba di Pasar Payang....

Assalamualaikum...

Hai korang...

Sambungan dari Part 1 ye... cewah.. macam novel gitu kan.. ada part 1, ada part 2... klas kau jah...
okeh.. berbalik pada cuti-cuti malaysiaku nih...
Kalau dah balik Ganu ni kan, memang wajib la pergi Pasar Payang.. Borong Keropok... Al maklum la dah jadi orang key ell ( KL). 
Pagi-pagi mak aku dah jerit suruh bangun awal.... hahaha.. mak ni macam tak biasa je dengan kami kan...
Mek Qaira...
Mek qairaexcited tengok orang ramai kat Pasar. disebabkan cuti sekolah , memang ramai la orang dari Luar Terengganu datang. so maklum saje la kan, harga barang naik sikit la dari harga biasa...
Qaira bila dengan mummy je, buat muka la, gerak sana, gerak sini. geram aku
mummy pakai sempoi je ok.. kata pergi pasar kan. takkan nak pakai gaun.
geram pulak aku tengok anak beranak ni.... haih...
mak ku... kasih sayang ulam jantung...
keropok keping...nampak tak betapa sedapnye kalau digoreng panas-panas, minum dengan teh dikala sejuk-sejuk atau waktu petang.. eh..eh...

walaupun aku ni anak jati ganu, dah 28 tahun aku hidup, memang aku tak boring datang sini.. hahaha..kalauboleh setiap minggu nak datang..
borong keropok.
dah beli jangan lupa bayar plak...
sekarang musim buah mempelam... memang sedapp!!
sakan mak aku borong ha.. actually rumah aku memang wajib ada buah-buahan ni... sebab mak dengan ayah aku tak boleh nak makan benda-benda fast food.. so buah je la jadi jajan diorang...

*sob..sob* memang tak puas balik terengganu... 5 hari duk terengganu rasa macam 1 jam.. eh.. ok tipu.. rasa macam 1 hari jee... nak duduk lama-lama.... huwaaaaaaa

No comments: