Thursday, October 3, 2013

Qaira di usia 4 bulan...

Assalamualaikum...

Hai Korang....

Qaira sekarang dah macam-macam ragam dah.. pening dah aku dengan laki aku nak melayannya haa... macam mana la kalau dah ada adik nanti.. ha??? ADIK??? tetttt... hahahaha... no.. no.. tapi kalau dah rezeki, ku tak menolak ok... 

Dalam seminggu akau akan hantar qaira dekat pengasuh dalam sekali atau dua kali la.. bila suami aku kerja pagi, terpaksa aku hantar pengasuh. Pengasuh yang lama, dah tukar. maybe dia dah tak sanggup nak layan qaira punya perangai kot. then aku tukar pengasuh baru. alhamdulillah pengasuh baru ni, mak cik jue ni ok... cuma nak memanjat ke tingkat 3 setiap kali hantar qaira tu yang azab sikit. kata laki aku, bagus la senaman.... tapi kalau dah sekali bawak 2, 3 bag, dengan qaira yang berat 7 kilo tu lagi. mengigil jugak kaki aku nak sampai rumah mak cik jue tu... fuss.... tapi sekurang-kurangnya aku dapat pengasuh yang baik. yang tu aku bersyukur sangat.

NI rupa bila pick up qaira dari rumah pengasuh... nana memang tak pakaikan dia belt sebab rumah mak cik jue dekat je dengan rumah nana. tapi bila dah tengok macam ni rupa qaira, macam seram plak kalau tak pakai belt. genas sangat dia duduk dalam car seat tu.
tengok qaira. macam-macam ragam dia duduk kat dalam seat tu. ni duk isap jari kaki plak... haih.. orang tua-tua cakap kalau isap jari kaki, qaira nak adik.. nak adik ye qaira??? sabar ya sayang....
Qaira dah boleh meniarap... hahaha.. mummy excited bila tengok qaira meniarap.... hahaha
doakan qaira jadi anak yang solehah ya semua.....

No comments: