Monday, October 7, 2013

Isteri idaman gitu...

Assalamualaikum...

Hai Korang...

Weekend lepas, terasa daku seperti super-MAK. hahaha... Penat memang penat tapi memang best la... qaira sekarang dah boleh meniarap. so bila dia bangun je, memang meniarap je kerja nya. pastu bila penat meniarap, dia tak boleh nak baring, mula la menangis. haih...
Qaira aisha... dah makin bam-bam... tak tahu dah berapa kilo dah mek ni sebab tak pergi check up untuk 4 bulan. hahaha... 
Nak tidur, harus pegang tangan daddy atau mummy dia. dah puas meniarap, gelak-gelak, mengantuk la dia.

Bila qaira dah tidur, aku mulakan operasi kat dapur... dah jadi interi pilihan ni kan, harus kene cepat dan tangkas... pilihanku adalah.....

SIAKAP MASAK STIM.....
BEGEDIL... ni memang kesukaan lakiku.. so setiap hari memang kira macam wajib ada la begedil ni...
SAWI GORENG...
SAMBAL BILIS.. kalau ada petai kan best... tapi mengundang la kan kalau pergi kerja makan petai... sekali bukak mulut, pening satu office.
Dah siap makan lunch, layan movie satu family depan komputer laki aku.. sekali dengan qaira duk layan ke movie...

Dah agak-agak waktu minum petang, rajin pulak aku duk gaul tepung buat cucur kentang... ni aku punya kesukaan... cucur kentang.. dulu kalau duduk sekali dengan mak, mak aku la duk layan, masakkan dekat aku cucur ni. Bila dah duduk asing ni, memang kene buat sendiri la...

Tadaa.... Cucur kentang dengan Kopi Radix.. sekali hadap je tu... sekejap je habis... hahaha...
Qaira dah ambil mood nak tidur... tapi kene mandi dulu, kalau tak, tidur sekejap je budak ni...
Anak daddy ni....
paha qaira dah macam paha ayam kfc.. nyum.nyum.. hahaha
masa untuk mandi....

Lewat petang tu, suami aku pergi kerja.. banyak kerja katanya kat office. Sempat gak la dia pesan, tak payah masak la.. b makan roti je.. cewah.. buat ayat kesian la tu.. padahal dia kesiankan aku penat satu hari masak. tapi kerana aku ni isteri idaman ( sila muntah sekarang.. hahaha), aku masakkan nasi goreng cina.. so dapat la dia makan.. satu mangkuk besar tu habis ok.. sedap sangat agaknya aku masak... hahaha....

1 comment:

mommy.aisy.hana said...

Ooo i love begedil. Slalu ckp nk buat sniri supaya senang nk makan tpi selalu tak rajin..