Tuesday, September 3, 2013

Majlis Akad Nikah Aida & Razzaq

Assalamualaikum....

Hai Korang...

Baru kesempatan nak update belog ku yang dah bersawang. Ampunn... Sangat sibuk yang tahap naga. Mana nak pindah barang, mana nak settlekan adik iparku kawen, mana nak kemas rumah baru... Fuss.. Sangat menguji kesabaran nih.. So sementara pindah rumah baru, ku tumpang rumah mertua. Hehehe.. So 31.8 kiranya gari merdeka, adik iparku akad nikah. Aku bangun tak awal jugak la. Mana nak siapkan anak aku ni lagi, mana nak gosok baju, mana nak kejutkan laki aku lagi. Cewah.. Macam banyak je kan keje aku...
Lepas mandi, qaira dah tidur. Nasib la.. Aku memang suka kalau qaira ni tidur lama-lama.. Hahaha.. Senang sikit nak gandle. Takde la dia nak meragam... Ok, berbalik pada cerita asal. Aku suka gila baju aida ni. Lawa kau. Design sendiri..
Qaira masih tidur. Mummy nak posing dengan qaira pun tak boleh. Haihh...
Harus ler posing anak beranak kan. Baju dah lawa. Lawa ke?? Errr.. Hahaha.. Aku suka baju aku ni sebab senang nak breastfeed...
Dengan bakal pengantin, pengantin agak baru dan pengantin lama sudaaa...
Qaira tengah pose baik punya...
Rindu zaman akad nikah bila tengok orang kawen ni. Laki mak sekali akad je nokk.. I loikee....
Anak dah tidur, harus la laki bini posing... Tapi tak banyak sebab guna hanpon ajoo..
Masa ni qaira dah merengek dah. Aku dah risau takutnya dia melalak. Satu masjid boleh dengar...
Razzaq dinikahkah sendiri oleh babah...
Dah bangun, nak menetek plak. Tak nyempat nak menyelak baju, dia punya melalak,kalah aku. Mujur la bawak stok susu sekali.
Selamat dinikahkah.. Alhamdulillah... 

Yang tak beStnya. Tengah laki aku solat berjemaah kat depan, qaira boleh nangis kuat gila. Aku dukung pun x jalan. Last-last aku balik rumah je. Rupanya dia panas pakai dress tu. bila aku mandikan dia, pakai baju lain, baru dia diam, dia tidur.. Fuss.. Dugaan weh...

Malamnya, aku pergi dewan... Oh. Majlis untuk resepsi buat dekat risda. Office aku je. So senang la kan. Buat persiapan apa yang patut. So aku angkut sekali qaira dengan car seat nya sekali. Nak letak dalam stroller kan,jenuh aku nak memasang.. So aku letak dekat car seat je.
Laki aku tengah syok makan.. Nak makan pun kene tapau. Takut la qaira meragam kat kedai nanti.
Diorang tengah siapkan photo booth. Rajin benor la budak-budak ni. Kalau aku, memang tak la. Tangan aku ni takde seni.
Deko untuk meja dan gifts... Aku suka gifts tu sebab mama buat sendiri tau. Bunga cotton..
Siapkan candy buffet... Memang meriah.. Tapi aku diet. Memang tak la nak makan manis-manis ni...
Woi.. Aku rasa macam badan aku dah naik la.. Gemok semacam je aku...
So.. Alhamdulillah.. Walaupun aku dengan laki aku balik awal sikit, tapi semuanya settle dengan baik. Mujur la qaira tak meragam... Alhamdulillah....

No comments: