Sunday, September 18, 2011

eh.... Ko tak cantik pon lah.....

Assalamualaikum.... 

Hi Korang....
(Lambai-lambai tangan)

Siapa yang cantik? Awak cantik? Saya? Atau dia?
Kalau di Bollywood mungkin kata mereka, Aishwarya Rai yang tercantik, atau di Hollywood, Paris Hilton adalah cantik pada pandangan mereka dan mungkin juga di Malaysia, Fasha Sandha yang tercantik.
Siapa agaknya yang dapat memberi definisi dan ciri-ciri tepat tentang apa yang dikatakan sebagai 'cantik'?
Cantik adalah sesuatu yang sangat subjektif. Setiap orang mempunyai definisi kecantikan masing-masing.
(sumber dari i love islam)

Bila ada yang yang tanya nana, ko rasa ko cantik ke buat macam tu?? ko rasa ko cantik amek gambo macam tu??? urm.... nana pun tak tahu nak jawab macam mana dah?? nana tak pernah anggap nana ni cantik. nana bersyukur nana di lahirkan macam ni.. setiap orang ada cantiknya.. masing-masing ada kelebihan masing-masing dan tak perlu nak menunding jari pada mana-mana ya....

Wanita yang cantik akhlaknya, maka cantiklah luarannya.
Tiada guna mempunyai wajah seindah bidadari kerana satu hari nanti, kita cuma akan menjadi tengkorak yang menakutkan.
Bukanlah tidak perlu menjadi cantik dan perlu mejadi buruk sedangkan Allah menyukai kecantikan, tetapi, biarlah cantik itu kerana Allah, dan definisi cantik itu juga perlu sesuai dengan Islam.
Janganlah sanggup melanggar larangan agama demi kelihatan cantik.
Perbaikilah akhlak diri sekaligus, anda akan kelihatan cantik pada pandangan Allah dan pandangan manusia.
Bersyukurlah dan berpuas hati lah dengan kurniaan Allah kepada kita, dan gunakan ia sebaik-baiknya hanya keranaNya.
(sumber : Iluvislam)
Ok.... Korang layankan gambo-gambo yang baru je nana buat photoshoot di cherating... Actually tempat nya tak de la lawo bebenor tapi disebabkan dekat dengan pantai, ada sunset, jadi bole laaaa.....






p/s: Innallah jamil, wa yuhibbu jamal: Allah itu cantik dan sukakan kecantikan.

5 comments:

Syafiqah Hashim said...

cantik :)

IEQAH said...

sis nana mmg da cantik..just bersyukur dgn apa yg ada..nilai cantik itu disetiap mata individu adalah berbeza kn :P

tieha ismail said...

klik klik klik! suke amik gambar eh...hehehehe nice3

Reflisia said...

cantik =)

chenta nana said...

shafiqah @thanks dear..

ieqah@ tu la... akak bersyukur dengan diri akak sekarang.. thanks dear :)

tieha @ sangat suka.... mana2 pun boleh pose :)

reflisia@ thanks dear ;)